PRZEJDŹ DO TREŚCI

Aktualności

Nabór na stanowisko Asystent rodziny

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Jedlinie-Zdroju ogłasza nabór na stanowisko:

ASYSTENT RODZINY

Forma zatrudnienia: umowa zlecenia

Przewidywany termin zatrudnienia: maj 2013 - grudzień 2013r.

Okres zatrudnienia: od 01.05.2013r do 31.12.2013r.

 

  1. Wymagania niezbędne:

    Asystentem rodziny może być osoba, która:

    • posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
    • posiada wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodzina i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodzina lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
    • posiada wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
    • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
    • wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
    • ie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    • posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
  2.  

  3. Wymagania dodatkowe:
    • wysoka kultura osobista,
    • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
    • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
    • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
    • znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi
    • jednostkami i instytucjami,
    • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
    • komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
    • umiejętność współpracy w zespole,
    • odporność na sytuacje stresowe,
    • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
    • nieposzlakowana opinia,
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.
  4.  

  5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  6. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

    • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
    • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
    • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
    • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
    • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
    • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
    • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
    • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
    • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
    • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
    • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
    • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodzina,
    • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
    • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
    • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

    Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.  Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
    Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę. W zależności od potrzeb asystent rodziny będzie wykonywać pracę  także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy.

     

  7. Wymagane dokumenty:
    • życiorys (CV),
    • list motywacyjny,
      List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późń. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)
    • kopie świadectw pracy, dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okresy zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy,
    • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe ( dyplomy ukończenia studiów, świadectwa ukończenia szkół potwierdzające zdobyte wykształcenie, ukończone szkolenia, kursy, certyfikaty),
    • oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
    • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni praw publicznych,
    • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,
    • oświadczenie,że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
  8. Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane zaś kopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

     

  9. Informacje dodatkowe:
    1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Jedlinie-Zdroju, 58-330 Jedlina-Zdrój, ul. Piastowska 11 w pokoju nr 5 lub przesłać pocztą na w/w adres z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny” w terminie do 25 kwietnia 2013r do godz. 10:00.
    2. Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie   n i e   b ę d ą   r o z p a t r y w a n e.
    3. Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o której kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 74- 8855 257.
    4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej – www.bip.um.jedlina.pl oraz na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Jedlinie-Zdroju.

 

 

© 2024 CUS Jedlina-Zdrój